dc.contributor.author |
BIVOL, Aliona |
|
dc.date.accessioned |
2023-09-06T13:13:51Z |
|
dc.date.available |
2023-09-06T13:13:51Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.academy.police.md:8080/xmlui/handle/123456789/776 |
|
dc.description |
În: Protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului în procesul asigurării ordinii şi securităţii publice: (Materialele conferinței ştiinţifice cu participare internaţională, 9 decembrie 2021), Chișinău, 2022, p. 346-355. ISBN 978-9975-135-53-5 (PDF). |
en_US |
dc.description.abstract |
Funcționarii publici cu statut special implementează empatia ca un
remediu în stabilirea contactului psihologic cu subiecții raporturilor juridice.
În funcție de participant la proces este utilizată empatia cognitivă, intuitivă,
emoțională. Empatia aplicată corect și potrivit tipului subiectului raporturilor
juridice asigură succesul deblocării comunicării. Imitarea dispozițiilor celeilalte
persoane formează o sincronizare a emoțiilor și sentimentelor. În raport cu unii
făptași, empatia se aplică prin canalul rațional, ceea ce determină un contact
psihologic eficient în procesul de descoperire a adevărului. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
Departamentul editorial poligrafic al Academiei „Ștefan cel Mare” a MAI |
en_US |
dc.subject |
empatie |
en_US |
dc.subject |
contact psihologic |
en_US |
dc.subject |
canal raţional |
en_US |
dc.title |
Rolul empatiei funcţionarului public cu statut special în stabilirea contactului psihologic cu subiecţii raporturilor juridice |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |