Abstract:
În majoritatea țărilor dezvoltate, conform
indicatorilor Organizației pentru Cooperare și
Dezvoltare Economică (OCDE), se consideră că
educația este îndreptată în primul rând spre deservirea
indivizilor, în timp ce statul se bucură
de rodul investițiilor sale ca o consecință. Sistemele
educaționale din întreaga lume trebuie să
se adapteze la realitatea în schimbare pentru a
rămâne relevante, iar una dintre modalitățile de
a face acest lucru este adaptarea programelor
și materialelor de învățare. Țintele naționale în
educație indică obiectivele generale ale sistemului
de învățământ, le definesc și direcționează cadrul
de planificare și lucru în fiecare țară. Israelul
ajustează principiile politicii sistemelor naționale
de educație conform Proiectului Educațional
2030 al OCDE, dar, cu toate acestea, se inplementează
programe și idei interne, care intră în
contradicție uneori cu principiile proectului. În
Israel există probleme la nivelul de conformitate
între politică, curriculă și implementare. Autorii
încearcă în acest articol să arate cum trebuie
structurat curriculumul în secolul XXI în Israel,
care este scopul și conținutul lui.
Description:
În: Anale ştiinţifice ale Academiei „Ştefan cel Mare” a Ministerului Afacerilor Interne al Republicii Moldova. Știinţe juridice; Nr. 15, Chişinău, 2022, p. 214-230. ISBN 978-9975-135-60-3 (PDF). ISSN 1857-0976.