Abstract:
Republica Moldova se află în prezent într-un proces amplu de reformă socială,
economică, politică și juridică. Propunerile de reformare a sistemului de educație, inclusiv
juridică reprezintă o parte centrală a pachetului total de reforme în discuție. Capacitatea
universităților și, în cele din urmă, a școlilor de drept de a instrui calitativ un
număr adecvat de profesioniști duc procesul de reformă dincolo de limitele sterile ale
teoriei în câmpurile fertile ale vieții de zi cu zi, ceea ce este un element esențial al infrastructurii
schimbării sociale. Cea mai bună realizare a acestei sarcini este întrebarea cu
care ne confruntăm toți cei care suntem vital interesați de reformele legale din Moldova.
Autorii speră că acest eseu, bazat pe experiența lor la Universitatea de Drept – Southwestern
Law School - Los Angeles, care le-a oferit o experiență academică, științifică, socială
și culturală de neuitat și valoroasă, va fi în măsură să constituie o platformă de discuții
și un dialog de substanță între toți cei care sunt implicați în actul academic managerial,
cadre didactice, studenți, absolvenți și desigur că practicieni. Totodată, adoptarea și
intrarea în vigoare a hotărârii cu privire la organizarea și funcționarea unor instituții
publice de învățământ din subordinea Ministerului Afacerilor Interne semnifică o reconceptualizare
a procesului de instruire și pregătire profesională a cadrelor pentru subdiviziunile
Ministerului Afacerilor Interne și alte organe de drept.
Description:
În: Pregătirea profesională a cadrelor pentru subdiviziunile Ministerului Afacerilor Interne şi alte organe de drept: Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională din 4 decembrie 2020, Chișinău, 2021, p. 163-169. ISBN 978-9975-121-76-7.